باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

۳ مانع اصلی تناسب اندام

(من دیگر ورزش نمی‌کنم!) این حرف شما بود، وقتی چند روز قبل با عصبانیت باشگاه ورزشی را ترک کردید. شاید کمی حق با شما باشد. ۳ بار در هفته و هر روز حداقل ۲ ساعت در باشگاه ورزش می‌کنید، حرکات ایروبیک انجام می‌دهید، ساعت‌ها روی دستگاه پیاده‌روی راه می‌روید ولی وقتی بعد از این همه زحمت روی ترازو می‌روید می‌بینید حتی یک کیلوگرم هم وزن کم نکرده‌اید. فکر می‌کنید مشکل از کجاست؟

http://www.cdtakcd.com/shop/Package/fat_man_large.jpg

موانع سه‌گانه تناسب اندام
ممکن است با هدف‌های متفاوتی ورزش‌کردن را آغاز کرده باشید؛ مثلا برای اینکه شکمتان را کوچک کنید ولی اصلا به تناسب اندام دلخواهتان دسترسی پیدا نمی‌کنید، به نظر می‌رسد که یک جای کار را اشتباه کرده‌اید.

• آهسته و پیوسته نرفتن
برای اینکه وزن کم کنید، لازم است بیشتر از آنچه روزانه مصرف و با خوردن غذا وارد بدنتان می‌کنید، کالری بسوزانید. برای اینکه وزن کم کنید، لازم نیست خودکشی کنید و خود را بیش از اندازه با ورزش‌های سنگین خسته کنید. اگر اضافه وزن کمی داشته باشید، با هفته‌ای 3 مرتبه ورزش‌کردن و هر بار به مدت 35 دقیقه می‌توانید به وزن دلخواهتان برسید، به شرطی که هوای غذا ‌خوردنتان را داشته باشید.

ادامه مطلب ...

احسان رجبی: باید به ورزشکاران حق داد که جذب جودو نشوند

خبرگزاری فارس: جودوکار وزن 100+ کیلوگرم ایران گفت: در شرایط فعلی باید به ورزشکاران حق داد که جذب این رشته نشوند.

احسان رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: در لیگ امسال با میقات الرضا مبارزه کردم، این تیم با اینکه از شرایط خوبی برخوردار بود و چند ملی پوش داشت؛ اما چهارم شد.
وی با اشاره به مبلغ قرارداد تیم های جودو خاطرنشان ساخت: قراردادم به عنوان یک ملی پوش و بعد از سال ها حضور در لیگ جودو 6 میلیون تومان بود که تا حالا فقط 2 میلیون آن پرداخت شده است.

ادامه مطلب ...

در جودو اخطار نگیرید

http://judo.hanches.free.fr/gestes/Shido-BD.jpg

1-اجتناب از گرفتن کومی کاتا به منظور ممانعت از انجام عمل در مسابقه

2-در یک وضعیت ایستاده بیش از حد ، حالت دفاعی اختیار نماید ( معمولا بیش از 5 ثانیه )
3- اجرای تکنیک بدون هیچ گونه کشش که به ظاهر برای یک حمله طرح ریزی شده لکن بوضوح نشان دهنده آن است که قصـدی برای پرتاب حریف وجود نداشته است همچنین هیکومی چوئی (افتادن از پشت ) را حمله کاذب گویند .
4- در یک حالت ایستاده گرفتن پایین آستین حریف بطور مستمر بمنظور دفاع معمولا بیش از 5 ثانیه

5- در یک وضعیت ایستاده گرفتن انگشتان یک یا دو دست حریف ( پنجه داخل پنجه ) با هدف قفل کردن و بمنظور ممانعت از فعالیت در مسابقه ( معمولا بین 3 الی 5 ثانیه ) .


ادامه مطلب ...

هنر تندرست ماندن

پاورپوینت را از اینجا بگیرید

ورزش و تغذیه


food-copy.jpg

شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.

شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری ، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.
ارتباط تغذیه با ورزش از پیش از عصر طلائى یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت‌هاى جسمانی، غذاى مناسب و در کل سلامت عمومى بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانى و دیگر تمدن‌هاى قدیمى را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهائى چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه‌ها، حبوبات، غلات و میوه‌هاى وحشى در دسترس استفاده مى‌کردند. در واقع مى‌توان عده‌اى از آماده‌ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانى را اولین ورزشکاران تاریخ نامید، چرا که اغلب مسافت‌هاى طولانى را در زمین دشمن یا اقلیم‌هاى ناآشنا براى به‌دست آوردن غذا طى مى‌کردند. بعدها، وقتى شکارچیان به‌طور ثابت در یک محل مستقر شدند، براى تقویت دست‌ها به انجام ورزش هم مبادرت ورزیدند.
ادامه مطلب ...

بهداشت ورزشی و نکات ایمنی در ورزش

 بهداشت ، علم حفظ تندرستی است و در باره ی مــراقبت از بدن و اصـول یک زندگی سالم بحث می کند و هدف آن حفظ سلامتی بدن (جسمی, فکری , اجتماعی , معنوی ) و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهاست .

بهداشت ورزشی چیست ؟ به وجود آوردن شرایط و عواملی را گویند که در نتیجه ی آن ورزشکاران بدون هیچ گونه آسیب دیدگی  شروع به ورزش کنند و در حین و بعد از ورزش  احساس هیچگونه ناراحتی نکنند .ورزش اصول بهداشتی خاص خود را دارد کــه رعایت آنها از بـروز عواقب خطـرناک جلـوگیری می کند و مهم است بدانیم چگونه ورزش کنیم تا بتوانیم برای کارهایی که در آینده باید انجام دهیم توانایی داشته  و آسیب  کمتری ببینیم و زود خسته نشویم .

 هنگام ورزش باید به نکات زیر توجه کامل داشت :

۱- لباس ورزشی نباید از جنس پلاستیکی باشد تا از تبادل هوا جلوگیری نماید و در نتیجه باعث افزایش دمای بدن گردد .
۲- لباس نباید تنگ باشد . در قسمتهای مچ دست و پا از جنس کش استفاده نگردد  . در هوای سرد از کلاه یا پیشانی بند استفاده شود .
 ۳- کقش ورزشی باید راحت و دارای قوس مناسب با کف پا باشد و از یک کفه اضافی در کفش استفاده گردد.  کفش نباید تنگ و یا گشاد باشد . از کفش های ورزشی بدون پاشنه، میخ دار و یا استوک دار روی آسفالت و یا سالن استفاده نکنیم . حتما باید هنگام ورزش از جوراب ورزشی استفاده کنیم . 

http://img.tebyan.net/big/1385/11/2142325315723331121766523720721220922280170.jpg

ادامه مطلب ...

تاندن چیست ؟

تاندن به مرکز ثقل بدن اشاره می‌کند که در ناحیه تحتانی شکم (پایین ناف) قرار دارد. بر اساس باورهای قدیمی آسیایی، تاندن ناحیه‌ای است که از آنجا بدن گونه‌ای از انرژی را که در زبان ژاپنی کی نام دارد بازپخش (آزاد) می‌کند.همان انرژی که تمام اجسام در جهان را حرکت داده و تغییر می‌دهد. کی و تاندن عناصر اصلی تمامی اشکال طب سنتی آسیای شرقی هستند، از طب سوزنی و شیاتسو گرفته تا طب گیاهی.
تان به ضرورت طب آسیایی اشاره دارد و دن به معنی شالیزار است. تاندن به تنهایی یک نقطه خاصی در بدن نیست، بلکه ناحیه‌ای است که در قسمت تحتانی شکم گسترده شده است که همانند شالیزار برنج می‌توان آن را به بخش‌های مختلفی تفکیک کرد. مردم بطور فعال در حال تقویت کی در بدن خود هستند (تمرینات و نرمشهای تای‌چی)، در حالیکه پزشکان طب آسیایی و یا اساتید هنرهای رزمی اغلب به نواحی دیگری از تاندن اشاره دارند.
http://www.yachigusaryu.com/blog/pics/second_ten_principles/6/image010.jpg
ادامه مطلب ...

موکسو یامدیتیشن

موکوسو عبارت است از بخشی از تمرین ذهن به نام موشین که از ذِن در مذهب بودیسم می‌آید. در این تمرین، شخص باید سعی کند به مرحله‌ای از ذهن برگردد که همانند ذهن یک بچّه تازه به دنیا آمده دارد، یعنی ذهن بدون احساس ترس، اندوه و پریشانی، بدون احساس درد، سرما و ... ، نوزاد نمی‌‌تواند این‌ها را پیش‌بینی کند، بنابراین ترس برای او مفهومی ندارد و لذا قبل از حرکت، تردیدی نیز نخواهد داشت. یک بزرگسال وحشت و هراس را می‌‌شناسد بنابراین می‌‌ترسد و هنگامی که مورد حمله قرار می‌‌گیرد، عصبی و هیجان‌زده می‌‌شود و بدنش سخت شده و بی‌‌استفاده می‌گردد چرا که حرکاتش محدود می‌‌شوند.

http://1.bp.blogspot.com/_MwE1eqaDidM/Su7rBEVMdNI/AAAAAAAAIOc/3B6mX87vw_o/s320/dscf0032_seiza_mokuso2.jpg

اگر کسی‌ گُل زیبایی را ببیند به طور طبیعی، ذهن روی آن گل متمرکز می‌‌شود، ولی اگر ذهنی خالی (موکوسو) داشته باشیم، مغز علاوه بر آن گل، نسبت به هر چیز دیگری نیز آگاهی دارد.

بنابراین هنگام مبارزه با دشمن، در اجرای ضربات حمله‌ای و دفاعی، اگر فقط بر روی تکنیکهای دفاعی و سد کننده تمرکز شود، مغز به آن حرکات محدود می‌‌شود، ولی اگر ذهن خالی باشد (و تکنیکها نیز به اندازه کافی تمرین شده باشند)، بدن قادر خواهد بود به طور خودکار حرکت بعدی را انجام دهد و حرکات نیز همیشه به طور طبیعی اجرا شوند.

ادامه مطلب ...