باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

استعدادیابی ورزشی

تعریف استعدادیابی ورزشی:
فرد مستعد ورزشی است که سطوح مورد نیاز جسمی و پیکری، فیزیولوژیکی و حتی روانی عمل کرد ورزشی را دارا باشد (اف ریچار 1999)
استعدادیابی فرآیندی است که از طریق آن نوجوانان و جوانان ارزیابی می‌شوند و به شرکت در رشته‌های مناسب که امید موفقیت بیشتری از آنها می‌رود تشویق و هدایت می‌شوند. ارزیابی‌های مذکور از طریق برخی آموزن‌ها و معیارهای استاندارد انجام می‌شود. در بیشتر ورزش‌هااین فرآیند، پیش از این که کودک قادر به تصمیم‌گیری و انتخاب رشته ورزشی باشد انجام می‌شود. هدف اصلی استعدایابی، شناسایی و انتخاب ورزشکارانی است که بیشترین توانایی را برای رشته خاص دارا باشند.

ادامه مطلب ...

ورزش قهرمانی چیست؟

ورزش قهرمانی یکی از ارکان مهم توسعه ورزش در کشور است. توسعه ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی و المپیک است. به راستی چه عواملی می‌تواند موجب توسعه ورزش قهرمانی شود.    
ورزش قهرمانی یکی از ارکان مهم توسعه ورزش در کشور است. توسعه ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی و المپیک است. به راستی چه عواملی می‌تواند موجب توسعه ورزش قهرمانی شود. ورزش قهرمانی توسعه یافته چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا ما در کشور خود ورزش قهرمانی داریم؟ ارکان توسعه ورزش قهرمانی در ایران چه جایگاهی دارند؟
ارکان توسعه ورزش قهرمانی و جایگاه ورزش قهرمانی در ایران را تشریح می‌کند. اولین یادداشت ایزدی با عنوان "ارکان توسعه ورزش قهرمانی" تنظیم شده است. متن کامل این یادداشت در زیر آمده است:

ادامه مطلب ...

انتشار گزیده ای بیانات مقام معظم رهبری درباره ورزش

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره ورزش با نام «پهلوانان نمی‌میرند، ورزش می‌کنند» منتشر شد.
خبرگزاری فارس: کتاب «پهلوانان نمی‌میرند، ورزش می‌کنند» دربرگیرنده گزیده‌ای از بیانات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون «ورزش» منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این کتاب ششمین عنوان از مجموعه کتاب‌های «راهبرد جوان» است که که در سال‌های 1369 تا 1384 و در جمع‌های مختلف ورزشکاران، قهرمانان و مسئولان ورزش کشور ایراد شده است.
«پهلوانان نمی‌میرند، ورزش می‌کنند» مجموعه‌ای است جذاب و بدیع که علاوه بر بیانات رهبر انقلاب درباره ورزش و اهمیت توجه به آن در سطوح مختلف، توصیه‌هایی درباره ورزش قهرمانی و پهلوان‌پروری، همچنین صعود ایران به قله‌های رفیع جهانی در گستره ورزش را در خود جای داده است.

ادامه مطلب ...

مسابقات جودوی کشوری دانش آموزان

مسئول انجمن ورزش جودو مدارس گفت: رقابت های قهرمان کشوری جودو دانش آموزان، یکم مرداد به میزبانی کرمانشاه پیگیری می شود.
محمدرضا اخگر، مسئول انجمن ورزش جودو مدارس، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بیست و هشتمین دوره رقابت های قهرمان کشوری جودو دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی، از یکم مرداد به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این رقابتها در بخش انفرادی،دانش آموزان جودوکار در رشته کاتا با هم به رقابت می پردازند. گفتنی است؛ این مسابقات به مدت 9 روز به طول می انجامد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مسابقات سامبو قهرمانی آسیا در ازبکستان برگزار شد

تیم ایران با وجود کسب 10 مدال روی سکو قرار نگرفت
خبرگزاری فارس: تیم ملی سامبو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به 10 مدال دست یافت؛ اما سکویی را به خود اختصاص نداد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در جریان رقابت های آسیایی سامبو تیم ملی ایران توانست با کسب 8 مدال نقره و 2 برنز عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
با توجه به اینکه رقابت ها در 2 بخش بانوان و آقایان برگزار شد و تیم ایران فقط در قسمت مردان شرکت داشت در مجموع امتیاز در رده بندی و سکوهای قهرمانی قرار نگرفت.
در بخش سامبو ملی پوشان توانستند 5 مدال نقره و یک برنز و در بخش کامبوت 3 مدال نقره و یک برنز برای ایران کسب کنند.
در این دوره از مسابقات آسیایی 18 کشور حضور داشتند.

گفتگو با یزدانی

خبرگزاری فارس: رئیس اسبق فدراسیون جودو گفت: اگر بخواهیم بازهم همه تمرکز خود را روی مهره‌های سابق تیم ملی بگذاریم، جایی در دنیا نخواهیم داشت.
کاظم یزدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: اشکال کار ما همین است که سال ها به افرادی محدود در جودو توجه کرده ایم؛ اگر بخواهیم همین کار را ادامه دهیم به جایی نمی رسیم.
وی ادامه داد: می توانیم از تجربه آنها در تیم های ملی به عنوان مربی استفاده کنیم. به شخصه با بازگشت میراسماعیلی و آخوندزاده به دنیای قهرمانی موافق نیستم. دوران قهرمانی کاملاً مشخص است و وقتی سپری می شود دیگر نباید به آن بازگشتی داشت.
نایب رئیس اسبق فدراسیون خاطرنشان ساخت: این افراد می توانند برای رشد و پیشرفت دیگر مهره ها استفاده شوند. جودوی ایران نیاز به کارهای گسترده زیربنایی دارد که برنامه ریزی‌، اعتبار و پشتیانی فراوانی را می طلبد.

ادامه مطلب ...