باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

پوتین در مسابقات جودو اروپا

وین - "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه که در رشته ورزشی جودو دارای کمربند سیاه است، برای تماشای مسابقات قهرمانی جودو اروپا به وین پایتخت اتریش سفر می کند.

"یوزف لانگر" سخنگوی اتحادیه جودو اتریش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قهرمانی جودو اروپا در 14 وزن و از 45 کشور مختلف اروپا از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه آینده در وین برگزار می شود.
وی افزود: نخست وزیر روسیه نیز در سالن برگزاری این مسابقات که تیم روسیه مسابقه خواهد داشت حضور خواهد یافت.
مسابقات قهرمانی جودوی اروپا سالی یک بار برگزار می شود و سال گذشته روسیه با کسب چهار مدال طلا مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.
به دلیل حضور پوتین در مسابقات قهرمانی اروپا، تدابیر امنیتی شدیدی از سوی اتحادیه جودو اروپا، سفارت روسیه و نیروهای امنیتی "کبری" اتخاذ شده است.
گفته می شود که نخست وزیر روسیه با "هاینس فیشر" رییس جمهوری و "ورنر فایمن" صدراعظم اتریش نیز دیدار خواهد کرد.

مسابقات جودو برای کسب سهمیه المپیک

 جودوکاران کشورهای مختلف برای به دست آوردن سهمیه حضور در المپیک 2012 لندن 21 رقابت بین المللی در پیش دارند. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از سایت فدراسیون جهانی جودو، جودوکاران برای به دست آوردن سهمیه المپیک باید در رقابت های قهرمانی جهان،گرند اسلم، گرند پریکس، مسترز و جام جهانی شرکت کرده و امتیازات لازم را بدست آورند.
پس از پایان این رقابت ها جودوکارانی که در اوزان مختلف رنکینگ جهانی در رتبه اول تا بیست و دوم قرار بگیرند جواز حضور در المپیک لندن را به دست خواهند آورد.
در این میان اروپا 11 میزبانی، آسیا 6 میزبانی و آمریکا و آفریقا هر یک 2 میزبانی را برعهده خواهند داشت.
برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

ادامه مطلب ...

تکمیل نفرات تیم ملی جودو پس از مسابقات انتخابی

خبرگزاری فارس: بعد از برگزاری یک مسابقه انتخابی دیگر، نفرات اول اوزان 66-، 73- و 81- تیم اعزامی به مسابقات سهمیه المپیک تونس مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت انتخابی اول تیم ملی هفته گذشته بدون چهره های برتر مسابقات قهرمانی کشور در سالن کبکانیان برگزار شد.
از آنجا که براساس تصمیم کادر فنی تیم ملی، نفرات برتر مسابقات کشوری باید با جودوکاران برتر مرحله اول رقابت‌های انتخابی یک دوره مبارزه کنند تا ترکیب اصلی تیم ملی مشخص شود، امروز در 3 وزن دیدار انتخابی دیگری برگزار شد.
بر این اساس در وزن 66- کیلوگرم مختار خورنگ توانست محسن غفار را ضربه فنی کند.
در وزن 73- کیلوگرم ذکریا مرادی با همین امتیاز از سد عرفان محبی گذشت و در وزن 81- کیلوگرم حامد ملک محمدی مقابل ایرج امیرخانی ضربه فنی شد.

ادامه مطلب ...

تیم جودو کرج به عنوان نماینده ایران در جام ریاست جمهوری سوریه


رییس هیات جودو شهرستان کرج گفت: تیم جودو کرج به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رقابتهای بین المللی جام ریاست جمهوری سوریه شرکت خواهد کرد.

عباس سلگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دعوت نامه ای از سوریه برای فدراسیون جودو کشورمان جهت شرکت در این رقابتها ارسال شده بود که مسوولان فدراسیون تصمیم گرفتند تیم کرج را با توجه به ملی پوشان زیادی که در اختیار دارد به این رقابتها اعزام کنند.
وی خاطرنشان کرد: رقابتهای بین المللی جام ریاست جمهوری سوریه از سطح بسیار بالایی برخوردار است بطوری که همه ساله قدرتهای برتر آسیا در این رقابتها حضور می یابند.
سلگی گفت: این رقابتها می تواند با توجه به حضور ملی پوشان کرجی یک اردوی تدارکاتی بسیار مفید برای تیم ملی جودو کشورمان قبل از رقابتهای قهرمانی آسیا باشد.

ادامه مطلب ...

ترکیب تیمهای ملی جوانان و بزرگسالان جودو پس از مسابقات انتخابی

رقابت های انتخابی تیم های جوانان و بزرگسالان ایران ظهر دیروز در سالن شهید کبکانیان برگزار شد.

در رقابت های جوانان 30 و در بخش بزرگسالان 32 جودوکار حضور داشتند و برای به دست آوردن پیراهن تیم ملی با یکدیگر به رقابت پرداختند. در پایان پیکارهای بخش جوانان، احسان بهرامیان در وزن 55 کیلوگرم، قاسم نوری زاده در60، سعید مولایی در 66، امیرحسین خادمیان در 73، محسن نجفی در 81، شاهین نصیرپور در 90، جواد محجوب در 100 و حبیب اله سید میرزاجانی در به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم پیراهن تیم جوانان را به دست آوردند
در پیکارهای بخش بزرگسالان نیز، محمد جوانی در60 کیلوگرم، محسن غفار در 66، عرفان محبی در 73، حامدملک محمدی در 81، مسعود جلیل وند در 90، مجتبی اکبری در 100 و احسان رجبی در سنگین وزن پیراهن تیم ملی را از آن خود کردند
تیم جوانان ایران برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا که از دهم اردیبهشت ماه در تایلند و تیم ملی بزرگسالان برای حضور در پیکارهای کسب سهمیه المپیک تونس که اواسط اردیبهشت برگزار خواهد شد، خود را آماده می کنند.

انواع نوشیدنی‌های ورزشی

حدود۵۰ درصد وزن بدن آب است که این درصد در بدن ورزش کاران به دلیل عضلانی بودن بیش‌تر است. آب به عنوان حامل بسیاری از مواد مغذی، بستری جهت انجام فعالیت‌های بیولوژیک و عاملی برای تنظیم حرارت درونی در بدن نقش دارد. بر این اساس و با توجه به میزان بالای سوخت و ساز بدن در ورزش کاران، این افراد از گروه‌های در معرض خطر کمبود آب هستند و در چنین شرایطی تامین و تکمیل ذخایر مایعات بدن از اهمیتی خاص برخوردار است. براساس توصیه‌ی کالج آمریکایی طب ورزشی،آب بدون هیچ‌گونه افزودنی یا ترکیب اضافی می تواند مایعات از دست رفته در طی یک فعالیت ورزشی را که برای مدت زمانی کم‌تر از یک ساعت به طول می‌انجامد، به خوبی جبران کند. البته برخی مطالعات نشان‌گر آن است که مصرف مایعی که حاوی ترکیبات کربوهیدراتی و الکترولیت‌ها باشد، می‌تواند در ورزش‌های قدرتی (که در مدت زمان کوتاه انجام می‌شوند) نیز موثرباشد.
http://blog.bizlightenment.com/wp-content/uploads/2008/12/sports-drink-male-athlete-ver2-optimized.jpg
ادامه مطلب ...