باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

کارنامه موفق ورزش‌های رزمی در سال ۸۸ ، اما جودو !

نگاهی به ورزش‌های رزمی در سالی که گذشت نشان‌دهنده این واقعیت است که به غیر از جودو دیگر رشته‌های رزمی کشورمان کارنامه موفقی را از خود بر جای گذاشتند و این را می‌توان نویدبخش سالی بهتر پیش روی این ورزش‌ها دانست.

شبکه ایران - نگاهی به ورزش‌های رزمی در سالی که گذشت نشان‌دهنده این واقعیت است که به غیر از جودو دیگر رشته‌های رزمی کشورمان کارنامه موفقی را از خود بر جای گذاشتند و این را می‌توان نویدبخش سالی بهتر پیش روی این ورزش‌ها دانست.

http://www.mojtabacazi.com/wp-content/uploads/2009/12/mixed-martial-arts.jpg

*تکواندو

موفقیت تکواندوی کشورمان در رقابت‌های جهانی دانمارک و کسب مقام نایب قهرمانی جهان در حالی که تا آخرین روز از تیم قدرتمند کره‌جنوبی پیش بود و همچنین قهرمانی تیم تکواندو نوجوانان کشورمان در مسابقات آسیایی نشان داد که باز هم می‌توان به این ورزش و تکواندوکاران برای کسب مدال در المپیک اعتماد کرد. این اعتماد از آنجا نشأت می‌گیرد که کادر فنی تیم ملی به یکباره دست به جوانگرایی زد و 6 تکواندوکاری را در ترکیب تیم ملی بزرگسالان قرار داد که برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شدند و آنها می‌توانند در دو سالی که تا آغاز بازی‌های المپیک 2012 لندن باقی مانده است با کسب تجربه بیشتر بر تعداد مدال‌های المپیک تکواندو ایران بیفزایند.

*ووشو
نایب قهرمانی تیم ملی ووشو ایران در رقابت‌های جهانی کانادا که برای نخستین بار اتفاق افتاد برگ دیگری بر موفقیت ورزش رزمی ایران بود و ووشوکاران ایران در میان بیش از 90 کشور و قدرت‌های شرق آسیا توانستند با کسب مجموع 12 مدال (5 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز) به مقام نایب قهرمانی برسند.کسب دو مدال طلا توسط بانوان ووشوکار ایران بزرگترین اتفاقی بود که در سال 88 رخ داد و نام بانوان رزمی‌کار ایران را در جهان مطرح کرد.

*کاراته
قرار گرفتن کاراته ایران بر بام آسیا موفقیت بزرگی بود که در سال 88 نصیب ورزش کشورمان شد و کاراته‌کاران کشورمان به سلطه ژاپنی‌ها و چشم‌بادامی‌ها در قاره کهن پایان دادند. در این رقابت‌ها که با حضور 330 کاراته‌کار از 31 کشور جهان در شهر فوشان چین برگزار شد ملی‌‌پوشان ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و دو برنز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند. این قهرمانی در حالی به دست آمد که فدراسیون کاراته در شرایط پرتلاطم مدیریتی قرار داشت. همچنین تیم کاراته جوانان و امید کشورمان در ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی مراکش برگزار شد با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان چهارم جهان قرار گرفت تا به نوعی خیال کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را از پشتوانه تیم راحت کند.

*مشتزنی
ورزش مشتزنی کشورمان سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. تیم ملی بزرگسالان و جوانان کشورمان که چندین ماه بدون مربی بود با سپردن سکان به مربیان اوکراینی چشم به بازی‌‌های آسیایی گوانگجو دوخته است تا توقع مسئولان این فدراسیون که کسب حداقل دو مدال طلا است برآورده شود. موفق‌ترین مشتزن کشورمان در سال 88 علی مظاهری بود. ملی‌پوش وزن 91 کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های ستارگان جهان که در باکو برگزار شد به مقام سوم رسید و مدال برنز را به گردان آویخت. او اولین مشتزن ایرانی است که در این رقابت‌ها شرکت کرد.

*جودو

اما جودو کشورمان ناکام‌ترین ورزش در میان ورزش‌های رزمی در سال 88 بود. تیم ملی جودو کشورمان بعد از آنکه نتوانست علی‌رغم حضور 6 جودوکار در المپیک پکن کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد در رقابت‌های جهانی هلند نیز ناکام بود. تیم ایران که با سه جودوکار (وحید سرلک، وحید بنا و علی معلومات) در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود در میان 20 کشوری که موفق به کسب مدال شدند جایی نداشت.
اکنون نگاه و امید ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی گوانگجو به ورزش‌های رزمی است تا با افتخارآفرینی و کسب مدال کشورمان را به قرار گرفتن در جایگاه چهارم رده‌بندی مدال‌ها یاری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد