باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

هفت توصیه برای سالم ماندن مفاصل

با افزایش سن درجاتی از آرتروز همه افراد را تهدید می کند . اما نوع و رویه زندگی هم در ایجاد و کندی روند پیشرفت آرتروز نقش مهمی دارد . رعایت این هفت نکته باعث می شود مفاصل کمی دیرتر دچار آرتروز شوند :
1- خود را کمی سبک کنید ; افزایش وزن باعث افزایش آرتروز و دردهای مفصلی می شود بنابراین با کاهش دادن وزن ، فشار روی مفاصل را کاهش دهید . با کاستن از وزن اضافی ، مفاصل زانو ، ران بار کمتری را تحمل می کنند و دیرتر دچار فرسایش می شوند .
http://noorportal.net/Page-Data/StaticImages/khanevade/427/sd21.jpg

2- رژیمی برای تسکین آرتروز ; سعی کنید در انتخاب غذا کمی بیشتر دقت کنید . رژیم غذایی سرشار از غلات حبوبات ، سبزی ها ، میوه های تازه ، ماهی و رژیمی بدون چربی های جامد و قند به حفظ سلامت مفاصل شما کمک می کند .
3- اصولی ورزش کنید ; انجام ورزشهایی که به مفاصل فشار زیادی وارد نکند می تواند سبب کشیدگی عضلات اطراف مفاصل شود و به حفظ سلامت آنها کمک کند . ورزش کردن باعث رها شدن آندروفین در بدن میشود و افسردگی را کاهش داده و باعث می شود شما احساس بهتری داشته باشید .
4- مفاصل را در ورزش حرکت دهید ; گاهی اوقات ما تمایل داریم که فقط برخی از اندامهایمان را ورزش دهیم اما لازم است که مفاصل شما سخت و دردناک است اول با یک ارتوپد مشورت کنید و سپس از او در مورد ورزشهای خاص مفصلی سئوال کنید
5- نشستن صحیح را بیاموزید ; داشتن وضعیت صحیح هنگام نشستن یه حفظ سلامت کمر و مفاصل شما کمک شایانی می کند . تغییر وضعیت بدن و جا به جایی برای آن باید  به نحو صحیحی صورت بگیرد
6- اتاق راحتی داشته باشید ; سعی کنید برای خواب از لوازم خواب طبی مانند خوشخوابهای طبی استفاده کنید و در هنگام نشستن طولانی بر روی صندلی جای پای مناسبی داشته باشید
7- هنگام بلند شدن مراقب باشید ; برای کاهش فشار روی مفاصل کوچک از مفاصل بزرگ کمک بگیرید . از بلند کردن کیف و چمدان سنگین خودداری کنید و سعی کنید به جای حمل کیف از کوله پشتی استفاده کنید البته هر دو بند کوله را به دوش بیاندازید تا فشار به طور مساوی به طرفین بدن وارد شود . به جای نگه داشتن وسایل خود با انگشتان بیشتر از کف دست تان کمک بگیرید.

منبع: سایت رزم آور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد