باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

باشگاه فرهنگی ورزشی توحید

باشگاه جودو ( پایگاه قهرمانی جودو کرج ) 柔道 JUDO

ناکامورا: جودو ایران نیاز به تمرین بیشتر دارد

مربی تیم جودو ژاپن گفت: نمی‌توان ایران و ژاپن را با هم مقایسه کرد؛ اما اگر ایرانی‌ها بیشتر تمرین کنند، موفق‌تر خواهند بود.

کنزو ناکامورا که خود از قهرمانان المپیک است و طلای بازی‌های آتلانتا و جام جهانی پاریس را در کارنامه دارد، برای بار دوم هدایت تیم اعزامی به جام فجر ایران را برعهده داشت.
این مربی سی و سه ساله در خصوص فاصله جودو ایران و ژاپن گفت: نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد؛ ولی اگر جودوکار ایرانی بیشتر تمرین کنند، موفق تر خواهند بود و آینده خوبی دارند. بقیه در ادامه مطلب.


منبع: www.farsnews.net (خبرگزاری فارس)

او در حاشیه جام شانزدهم در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود: سه جودوکار را راهی این دوره کردیم که ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه بودند. بیشتر به دنبال کسب تجربه در این میدان بودیم تا برای رویدادهای بعدی آماده تر باشیم؛ البته کسب سهمیه المپیک نیز برایمان مهم بود.
وی در پاسخ به اینکه چرا همواره ژاپن با دو یا سه جودوکار به ایران می‌آید، اظهار داشت: این تصمیم را من اتخاذ نمی‌کنم؛ بلکه از سوی فدراسیون ژاپن گرفته می‌شود. بنابراین علت آن را نمی دانم.
ناکامورا سطح فنی جام فجر را مناسب دانست و تصریح کرد: میزبانی ایران خوب بود؛ اما داوری ها نه خوب بود و نه بد.
این مربی سی و سه ساله در خصوص فاصله جودو ایران و ژاپن گفت: نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد؛ ولی اگر جودوکار ایرانی بیشتر تمرین کنند، موفق تر خواهند بود و آینده خوبی دارند.
وی که سه سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است، در این خصوص افزود: از آنجاکه در ژاپن مسابقات زیادی برگزار می شود، احتمال آسیب دیدگی زیاد است. ترجیح دادم وارد دنیای مربیگری شوم.
قهرمان المپیک آنلانتا در خصوص نحوه انتخاب تیم ملی ژاپن خاطر نشان کرد: ابتدا چندین مسابقه برگزار می کنیم و بعد در جریان آنها، تیم اصلی را گزینش می کنیم.
وی در پاسخ به اینکه چرا چهره های صاحب‌نام ژاپن تنها در میادین بزرگ جهانی و المپیک شرکت می کنند و شاهد حضور آنها در تورنمنت های مختلف نیستیم، افزود: به هر حال سایر نفرات نیز باید تجربه کسب کنند. به همین دلیل، افراد با سابقه تر تنها در میادین مهم شرکت می کنند.
ناکامورا با اشاره به حضور 10 مربی در تیم های ملی ژاپن، در پاسخ به پیشنهاد مربیگریش در ایران اظهار داشت: فکر نمی کنم بتوانم آن را قبول کنم. اکنون هدفم آموزش نیروهای نوجوان ژاپن است. علاوه بر آن، جاییکه برایش کار می کنم، این اجازه را به من نخواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد